Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Hector - 9 september 2010 22:15

Ja idag har det varit skojigt. Ja vi har dessvärre inte varit på valpkurs idag för matte har blvit förkyld och haft feber. Men skoj har vi haft ändå jag och Wille.

Matte och vi har varit på våra vanliga promenader om än kortare, men sedan idag på eftermiddagen när vi kom in efter en sådan promenad, då blev det busa av för mig och Wille. Vi lekte tafatt och jagade varandra runt, runt, runt, medan matte satt i soffan och såg på en film med ett täcke på sig. Vi hade jätteskoj. Matte hade kameran i närheten och filmade lite, men den snutten kommer inte upp idag, matte orkar inte.

Sedan på kvällen kom husse hem med varsitt tuggben till oss, fast jag ville ju ha båda men matte var petig och väldigt noga med att jag skulle låta Wille ha sitt ben själv. Så vi låg till sist och tuggade på varsitt tuggben, även om jag blängde på Willes emellanåt och var helt säker på att det var mycket godare än mitt.


Innan det var dags att sova så följdes matte och husse åt ut på en skön promenad med oss båda. Matte hade massor av kläder på sig, eller i alla fall en varm jacka.

Efter en stund släpptes vi på en av de större ängarna här hemma och där fick vi springa så mycket vi bara orkade. Wille först och jag efter.

Wille är rackarns snabb alltså, jag måste gina i kurvorna för att hinna med honom, och ändå hinner han undan. Ja gissa om vi hade roligt ! Dessutom var det så underbart skönt att bara få springa av sig all uppsamlad energi, och dessutom ha skoj !

Matte och husse lät oss springa länge länge, ja tills vi i princip kom fram till dem och bad dem att vi skulle gå hemåt. Jag var helt slut och visste inte hur jag egentligen skulle orka gå hem. Men orkade det gjorde jag och hem kom jag, även om jag försökte lägga mig i gräset och vägra gå, i förhoppning att matte skulle lyfta upp mig och bära hem mig. Men tji vad jag bedrog mig. Jag fick vackert gå på egen tassar hela vägen hem jag.

Nu är jag helt slut och det ska bli skönt att sova !

Bus · Fart · Gott · Promenad · Skojigt · Skönt

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards