Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Hector - 4 september 2010 17:24

Jo ni så blev det faktiskt idag, och dte helt oväntat ! Annarrs brukar vi kunna ana att dte är ngt på gång, men idag märktes inget sådant. Plötsligt kom bara Aylen in där genom dörren tillsammans med vår husse. Han hade åkt iväg med bilen, så mycket visste jag, dte hördes ju. Men sedan då. Han måste ju ha hittat Aylen någonstans på vägen eller så, för inte tror jag att han åker och hämtar henne speciellt för vår skull. Det är inte som han brukar ju.

Tydligen var det så att Aylen och Neas matte och husse skulle ha kräftskiva hos sig ikväll, och Aylen som då är som värsta dammasugare på allt på marken/golvet, hon får ju inte äta kräftor, det är inte lämpligt säger hennes matte. Så hon ska sova här hos oss i natt och får åka hem imorgon någon gång.

Gissa om vi har busat nu. Jodå i flera timmar. 


  


     


  


Men vid ett par tillfällen då var vi ute med matte eller husse, alla tre på samma gång. Då fick de lite att hålla reda på kan jag ju säga. Jag menar tre busiga Cardigans, det är lite att hålla reda på det. Nu vet vi ju vad "Fot" och "Gå fint" är så när matte sa till oss att göra det så blev det så också. Fast jag svängde ju lite här och där och jag ville ju busa i kopplet också, men se det var inte tillåtet idag. Jo, jag försökte flera gånger, men inte en chans, matte hade koll på mig med, fast hon hade två andra att hålla reda på också. När vi gick förbi Lorden så stod han bara häpet och såg på oss när vi passerade. Han undrade nog vad som hänt och hur vi kunde vara tre nu helt plötsligt.

Väl hemma igen då fick vi busa så mycket vi orkade. Då blev det fart. Husse var med på ett hörn han med så kul hade vi. Lite morr morr blev det ju, men vadå vi kan ju inte alltid vara tysta.


  


Nu har vi precis tuggat i oss varsin morot. Det var ett tag sedan så det var riktigt gott, även om Aylen försökte stjäla min morot flera gånger. Men inte fick hon det för mig inte, nänä, någon måtta får det vara. Så jag tog den med mig ut på balkongen, och där fick jag vara ifred med den.


  


Aylen fann sig i det och var mer intresserad av annat som kan finnas på en balkong, ja löv och sådant vet ni.

Nu ska jag ta igen mig lite tror jag nog. Det är nog bäst det.


  

Av Hector - 4 september 2010 11:04

I morse sov vi länge. Inte förrän vid 10 tiden började vi röra på oss då dte var dags att äta frukost kände jag. Matte vaknade också och tog med mig och Hector ut en sväng. Medan vi gick mot vår vanliga runda så kommer det ett litet litet barn springande mot mig och skriker gör hon också. Jag hajade till och stannade upp och kollade in henne. Matte var redan uppmärksam på vad barnet kunde göra härnäst och stod redan framför oss. Men barnets mamma bromsade upp sin dotters framfart och höll henne i handen. De gick åt ett annat håll och jag slappnade av lite mer och började busa med Wille. Vi fortsatte vår promenad och det var kallt ute även idag. Det var kanske runt en 10 grader trodde matte. Vi tog en lugn promenad och nosade lite här och lite där. Det var skönt. På en gräsplätt fick Wille och jag busa lite utan koppel. Det var skojigt. På vägen hem mötte vi Gizmo, grannens katt och ahn var lite fräsig idag så jag skällde på honom lite. Men så småningom gjorde han oss sällskap, fast framför oss, och svängde sedan av mot sin port.

Väl inomhus igen så fick vi frukost och det smakade gott det.

Nähä ni vänner, nu ska jag busa med Wille en sväng ! Vi hörs !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards