Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Hector - 21 september 2010 18:30

Idag kom mellanhusse hem och tog med mig och Wille på en promenad. Strax efter kom husse och Lillhusse hem och då åt de middag och vi med. Men sedan då, sedan tog husse med sig Wille och åkte iväg. Jag hörde dem från balkongen. Nu var jag ensam hemma med husse och lillhusse, för matte jobbar.

Jag försökte få någona va dem att ta på mig kopplet och följa efter husse och Wille, men ingen av dem förstod något. Då föröskte jag få mellanhusse att ge mig mitt tuggben så jag åtminstone hade det, men han begrep ingenting fast jag gnällde och hade mig. Nåväl tänkte jag, då får jag roa mig själv och gick in till mattes sopkorg bredvid databordet. Kanske fanns där ngt spännande. Letade en stund och hitatde en tom papeprsrulle som jag hade sönder. Letade lite till, och hittade ett gammal papper som luktade mattes kaffe, och jag åt upp det. Rotade lite längre ner i papeprskorgen och där hittade jag en tom glasspinne och en pinne som en gång haft en klubba på sig. Dem började jag tugga sönder.

Nu hörde jag att mellanhusse kom, så jag gick och lade mig under vardagsrumsbordet och såg helt oskyldig ut. Han gick till sitt rum igen med sin kaffekopp och då passade jag på att kolla lite mer i papperskorgen om där fanns ngt mer spännande. Men matte är rätt noga med vad hon slänger däri så jag hittade inget annat intressant, varken bananskal som är en liten favorit, äppelskrott eller ngt annat ätbart och välsmakande. Då tog jag en sväng till badrummer, för dörren stod på glänt, och där hittade jag ännu en tom pappersrulle, som jag också tuggade sönder och lekte en stund med. Tänkte ta medmig toatrasan också, men ahnn inte för mellanhusse kom och sa till mig. Följde då med honom in i hans rumm och där gosade han en stund med mig, och dte var ju inte så dumt det, så jag stannade kvar där ett tag till.

Så småningom kommer husse och Wille hem och då ville jag busa med Wille för jag ahde haft rätt tråkigt. Men det ville inte han, in te alls. Han var trött och ville helst bara vara ifred. Försökte med husse, men nej då han var trött han med, och så skulle han natta lillhusse också som måste upp i skolan imorgon. Sedan tog han sig en kopp kaffe och satte sig en stund vid TVn.

Så småningom kom matte hemm och då blev jag jätteglad och ville busa med henne. Det fick jag. Äntligen någon som ville leka. Vi hade lite dragkamp om en av våra strumpor som vi fått till leksak. Sedan hade vi lite dragkamp med vår dragkampsleksak det var jätteskojigt och då passade det minsann för Wille att vara med och leka. Men han fick hålla sig undan för matte lekte med mig nu. Sedan tog hon en dragkampslekssak i vardera handen och hade dragkamp med oss båda samtidigt. Det var skojigt.

Efter en stund så satte hon sig ner och gosade en stund med oss. Det var mysigt.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards