Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Hector - 8 september 2010 12:01

När matte tog med oss ut en sväng på promenad idag så var dte första jag fick syn på en stor grävmaskin. Den stod nästan precis utanför vår port och den höll på att ta bort asfalten framför vår port och några andra portar. Den var jättespännande att titta på så jag satte mig ner en stund och bara tittade på dne. Wille hade bråtoom iväg och skvätta lite, men han fick vackert vänta tills vi andra följde med, för det var ju inte precis akut. Jag var helt fascinerad av grävmaskinen och satt och såg på dne en bra stund innan matte sa att vi skulle gå vidare. Nu blev det fart på både mig och ville för vi skulle på promenad ! Matte tog en sväng över en gräsmatta/liten äng. Där fick vi busa en stund  jag och Wille, sedan pratade honom stora hagen så jag antog att vi skulle dit under dagen. Men inte nu verkade det som.

Vi promenerade vidare och här var det ett tag sedan vi gick så det fanns en del intressanta dofter lite varstans.

Vi såg en man med ICA kassar som vi stannade och hälsade på, för han ville hälsa på oss och tyckte vi var jättesöta. Han bjöd oss på köttbullar som han nyss varit och handlat till sig och sin gumma. Men han frågade först matte om lov, och matte som tyckte det var onödigt att öppna en nyinköpt förpackning för vår skull, sa det också, men han ville absolut göra det den här mannen, så medan han öppnade köttbullsförpackningen så satte vi oss väluppfostrat ner och såg om möjligt ännu sötare ut.

Han bad matte hålla hans förpackning medan han gav oss varsin köttbulle. Vilken trevlig man tyckte ju både Wille och jag som båda älskar köttbullar. När han pratat en bra stund med oss och matte, så gick vi vidare åt varsitt håll.

Hoppas vi träffar honom fler gånger.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards