Hectors egen Blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Hector - 9 augusti 2010 23:45

Idag följde matte med på en kvällspromenad. Det var hon, jag och Wille som gjorde sällskap. Husse hade gått och lagt sig, han har ju inte semester.

Vi mötte ett par kompisar på promenanden, eller kanske blivande kompisar ska man säga. Den första vi mötte var en ljusbrun spets som var rätt så skällig, så den fick vi inte hälsa på. Jag skällde tillbaka några gånger, men matte sa till mig att vara tyst, så då var det ju bara till att lyssna. Efter den kom en söt westietjej gående. Den hälsade vi på. Hon var 6 år men gillade att leka. men efter en kort stund skulle hon gå vidare, så då gjorde vi dte vi med, men åt ett annat håll. Plötsligt tvärstannde Wille och bara stod stilla. Jag fattade inget alls för jag såg inget, inte just då. Men snart såg jag vad Wille had efått syn på, en igelkottemamma med två bebisar. De promenerade omkring där i gräset och letade mat troligen. Men när mammam fick syn på oss, då liksom "kurrade" hon till sina barn och så gick de in till en buske och gömde sig där, eller om de bodde där. Undre tiden jag stod och såg på igelkottarna så hade Wille spänt upp sig som värsta hingst (mattes uttryck) för där kom det en tjej gåendes ! En vizsla tjej sa matte att det var. Jag kände på långt håll att hon luktade som en del fläckar Wille och jag hittat under våra promenander. Mne jag fattad einte ett dugg varför han hade anledning att stila upp sig så ????? Men vizslatjejen hon var inte sen att hänga på och hon flörtade hej vilt (mattes uttryck) med Wille. Men hennes matte hade kortat upp hennes koppel mycket, och ännu mer sedan hon fick höra att vi var hanar, som om det skulle spela någon roll ?

Jag föröskte få henne att leka en stund med mig, men hon hade bara ögon för Wille, urtrist för jag var ju leksugen ! Flera gånger föröskte jag men då snäste hon bar åt mig och till slut så övergick jag till att busa och jaga min svans istället och sedan provsmakade jag gräset. Igelkottarna hade ju försvunnit, så dem kunde jag ju inte leka med alls. Till sist så lade jag mig bara en stund ner i gräset - uttråkad. Rätt snart gick vi vidare, men inte förrän vizslatjejen hade kommit en bit bort. Då lyckades jag få Wille att busa med mig en kort stund, men snart så for hans blick iväg till tjejen igen, fast hon var så långt bort nu. Nåväl, väl hemma var det dags att sova.

Wille hade visst lite svårt att somna, han låg och smågnällde lite, tills matte satte sig ner på golvet med honom och gosade en stund med honom och kliade hans mage. Jag fick också vara med och få magen kliad. Det var mysigt. Sedan somande vi allihopa och sov gott.

Av Hector - 9 augusti 2010 13:15

Javisst ser ni. Wille och jag har haft en lugn helg, men matte och husse har haft en massa saker att göra. Det har tvättats, städats, packats, fixat med bilen och vi har haft gäster. Det har inte varit så värst mycket tid för bus med oss, så vi har roat oss själva och busat bara Wille och jag.

Jag tycker det är skoj med lite dragkamp, men Wille tycker det är roligare att ha dragkamp med matte eller husse än me dmig. Istället har Wille och jag jagat varandra och jag har hängt i Willes svans rätt ofta.

Av Hector - 6 augusti 2010 22:00

Fram emot kvällskvisten blev vi så fulla av bus jag och Wille så vi tog en rejäl busrunda i vardagsrummet som avslutades med en kul kurragömmalek. Först tog vi som vanligt några varv runt möbler och sådant. Lite brottningsmatch stod det också på schemat !

Wille följde med in i vår nya kanvaskoja som matte köpt till oss, och äntligen har han insett att den är rätt skojig och väldigt skön att både busa i och sova i.

*


DU jag vet att du finns där bakom !


   




Hallå där jag vet att du är där !


     



Tror du inte att du syns va ?

   



Hörru, jag VET att du gömmer dig där bakom ! Kom fram nu då !


    



Sisådär ja din fegis, trodde du att du skulle kunna smita undan ?


   



Nä just det nä, du kommer inte undan !


    



Kom nu då, så brottas vi lite !


Ooops, det var oväntat ! Vad i hela friden har du ätit idag ??!!  

     

Av Hector - 5 augusti 2010 16:08

Vår lillhusse tycker det är skojigt med såpbubblor, så även matte.

Idag medan de två blåste bubblor så jagade jag dem. Men till en början tittade jag bara lite fundersamt på dem. Men så snart jag sett att de bara seglade omkring en stund och sedan puffade sönder när de landade, så började jag jaga dem. Det var skojigt. Matte och Lillhusse turades om att blåsa lite bubblor till oss, men dte vara bara jag som tyckte de var skojiga. Wille han låg mest och bara såg på dem.



 


Av Hector - 5 augusti 2010 13:15

Ja det blev en liten kortare rastningspromenad idag på eftermiddagen. Det är jättekvavt här och kan hända blir det regn snart. Matte hörde glassbilen då, så hon lär nog köpa glass när den dyker upp här nästa gång. Det var skönt ändå att komma ut och röra på sig. Lite stel är jag allt efter gårdagens bus och äventyr. Men det går nog snart över.

När jag kom in igen efter promenanden, då var jag rätt törstig och passade på att leka lite med vattnet också.

Ser ni vilka fina vattenbubblor jag blåser i vattnet ! Det blev ju nästan "storm" i vår stora vattenburk !


  

Av Hector - 5 augusti 2010 00:15

...innan vi överhuvudtaget hann få hjälp av matte att skriva in några rader. Men kul hade vi och åt tårta det gjorde vi i flera om gångar.



  


Roligast var det nog att busa med Carrie som kom med sin matte. Men först fick Wille och hon busa, så då fick jag stanna utanför grinden och se på en stund tills de busar av sig det värsta. Jag är inte säker på varför, men jag tror det kan bero på att Carrie är rätt hårdhänt tycker matte i början av busandet. Sedan lugnar hon ner sig när det värsta busfnattet lagt sig.

Jag har varit öm i ryggen och matte tycker det är bästa att jag tar det lugnt då, och eftersom Carrie gärna vill lägga sig på mig, för jag hinner alltid undan hennes busattacker annars, så är matte lite försiktig. Inte gör det mig så värst mycket, bara jag får busa, för det är viktigast....



Nog busade vi allt. Vi for runt i alla tillåtna rum bland mattor och möbler och hade jätteskojigt. Men ibland måsta en ju stanna upp och dricka lite vatten. Men så småningom blev vi trötta och vilade en stund. När vi hämtat andan lite, jadå satte vi igång igen.

Men sedan när alla gästerna åkt hem, då var vi helt slut jag och ville. Själv somnade jag som en stock och Wille sov nog bra hårt han med, för han snarkade !


  

Bus · Carrie · Gos · Gott · Kompisar · Skojigt
Av Hector - 4 augusti 2010 13:20

Ja idag är det mattes dag, hon har ju födelsedag idag. Wille och jag började med att gratta henne imorse med en massa nospussar och gos. Sen tog hon med oss på en promenad.

Ett tag efter den var det dags att provsmaka tårtorna. Vi började med en grön en med päronsmak. Det var inte alls dumt, den var jättegod tyckte vi också.


  

Bus · Gos · Gott · Skojigt · Spännande
Av Hector - 3 augusti 2010 13:39

Idag är det rätt svalt och skönt ute, och det ska visst bli regn frampå eftermiddagen/kvällen säger matte. Det var skönt att promenera en stund i lagom tempo. Nosa lite här och där, busa en del och skälla ut katterna som gick förbi lite snobbigt sådär med huvudet högt. Matte var ut med mig först, och vi mötte en liten tikvalp på 13 veckor som var en Am staff tjej. Hon var jöätteglad och ville busa me dmig helatiden, men det kunde vi ju inte göra. Matte och valpens unga husse skulle ju gå vidare och vi med. Men vi hoppas vi ses igen snart och då hoppas jag matte har kameran med sig.

Valpens husse trodde nog att vi skulle ses fler gånger, antingen när han själv var ute med valpen, eller när hans föräldrar var det, för de bodde inte så långt från oss.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards