Hectors egen Blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Hector - 3 augusti 2010 10:30

"Nähä du husse det kan du glömma. Ska du absolut ha upp mig, då ska du vara väldigt intressant."

Ja ungefär så tyckte matte det såg ut som om jag tänkte imorse när husse skulle upp och jobba. Då brukar han ofta ta ut mig och Wille på morgonpromenad, för det brukar behövas. Dessutom blir man ju lite hungrig när man äter kl 20 på kvällen.

Men igår blev det en sådan där dag/kväll som inte är som alla andra. För igår kväll, eller rättare sagt i natt, då var mellanhusse uppe sent och tog med mig och Wille på en sen nattrastning. Då var klockan runt 02.30 ungefär sådär.  Mellanhusse hade nämligen varit uppe och installerat om en del saker på sin dator, för den gjorde visst inte som han tyckte att den skulle. Han gick inte i säng förrän vid 03 tiden då, eftersom det inte var klart tidigare.

Dessutom hade vi ätit middag senare än vanligt, så hungrig var jag inte heller.

Nåväl husse blev väldigt intressant och jag masade mig upp efter mycket om och men, och en massa helst inte. Nu har vi sovot en stund till och det var skönt, för matte har semester och sov till 10 ungefär idag. Då tyckte vi också att det var lagom att gå upp. Vadå matte har semester, klart hon kan sova då om hon vill, bara hon gosar med oss när hon vaknar innan hon stiger upp så är vi nöjda. Det gör hon ju också.


Av Hector - 2 augusti 2010 15:10

Idag är det regnväder så det har barar blivit kortare promenader. Inte för att regnet stör mig särskilt mycket, men matte gillar inte regn och definitivt inte Wille. Jag provsmakade det rinnande regnvattnet och det var friskt och gott. Men matte tyckte det var olämpligt att dricka sådant vatten, när jag har friskt vatten inne. Men vadå smaka kan man väl göra. Provsmakade också ett av alla ekollon som fallit ner när det blåste sådant igår och i förrgår, men det fick jag genast "Spotta ut". Så typiskt matte. Sedan försökte jag få Wille att busa lite med mig, men det hade han ingen lust till, han ville bara komma in och undan från regnet. men när vi väl kommit in, då passade det alldeles utmärkt för honom att busa lite. Då for vi runt inomhus så mattorna blev skrynkliga.

När det värsta busfnattet lagt sig, då lade vi oss vi med. Jag har ju min mysiga "Bur" att sova i med en mjuk fäll. Ja, om Wille ville så fick ju han sova där han med, men han vill inte så då får jag ha den för mig själv. Som vanligt tycker han att det är alldeles för varmt att sova någon annanstans än på det svala golvet.

Av Hector - 1 augusti 2010 16:23

Jo det har det blivit hittills.

Matte, husse, jag och Wille har tagit några söndagspromenader. Matte och jag gick också upp mot en av de större rasthagarna här idag, men där gick det får just nu. Dem stod jag och såg på en stund innan vi fortsatte vår promenad en bit till.

Så småningom vände vi hemåt igen.

Wille och jag var ensamma hemma ett par timmar medan matte, husse och lillhusse var iväg någonstans och handlade.

När de kom hem igen var de jätteglada över att se oss, och vi dem förstås.

Nu ska jag lägga mig att slappa på balkongen en sväng. Det är lite kvalmigt idag, men på balkongen fläktar det lagom.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards