Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Bus och lek och äventyr !

Av Hector - 25 september 2010 17:48

Ja allt på en gång, nästan i alla fall.

Husse som hade varit iväg en sväng kom hem med Wille och hämtade istället mig. Sedan åkte vi och mötte matte vid en sk höstmarknad. Där lämnade husse över mig och lillhusse till matte, och sedan åkte han iväg. Jag blev väldigt nyfiken och funderade  "Vad ska hända nu då ?"

Vi gick mot ett ställe där det väsnades en del och det promenerade folk och hundar lite varstans. Så kom vi då in på ett område där jag aldrig varit, och dte första jag fick syn på och funderade på vad dte var, dte var ngt litet som såg ut som två larver som dansade runt en sten. Det var visste en leksak sa matte, men inte för hundar. Jag ställde mig och tittade på dem, med raggen ngt lite på ryggen. Matte lät mig stå där en stund tills jag vågade gå närmare och lite närmare. Till slut ville jag ju försöka nosa på de där sakerna, men de kröp ju omkring så jag hann ju inte. Men titta på dem det gjorde jag.

Samtidigt bredvid de här larverna så gick det omkring två andra saker och lät. Den ena "skällde" och den andra "jamade".

Det var två leksaker sa matte det med. Hunden brydde jag mig inte så mycket om, för den tystnade efter en stund. Men katten den nosade jag på och ville gärna leka med. Men det fick jag inte. Efter en stund gick vi vidare.

På alla sidor omkring mig var det karuseller och torgstånd blandat. Jag tittad epå dem men brydde mig inte om dem särskilt mycket. Ibland böjde sig någon ner och hälsade på mig, och ibland fick jag syn på en hundkompis. Lillhusse försvann plötsligt upp i någon sorts flygplan, som matte kallade de. Där satt han och åkte så runt, runt och upp och så ner. Jag tittade lite fundersamt på honom och undrade om han skulle komma ner snart. Men efter en stund tröttnade jag och började nosa omkring på marken för att se om där fanns ngt intressant. Så småningom "landade" lillhusse och vi gick vidare. Matte handlade lite torggodis och kikade lite på vad som fanns. Lillhusse åkte lite fler karuseller och hoppade i hoppborgen. Sedan gick förbi de där skojiga sakerna som lät igen.

Denna gång försökte jag få matte att förstå att jag ville ha den lilla leksakshunden som skällde med mig hem, så jag tog den i svansen och bar iväg med den. Men jag kom bara en kort bit innan matte hejdade mig och lämnade tillbaka den på sin plats. Jag var inte sämre än att jag tog den igen, och igen. Men inte köpte matte den till mig inte, nä då.

Till sist så var matte tvungen att ta mig därifrån, vilket inte var det lättaste, för jag ville leka med leksakshunden.

Efter en stund gick vi så hemåt, och jag utforskade lite intressanta dofter istället.

På vägen hem mötte vi tre andra hundar. jag var lite osäker på om jag ville hälsa på dem, för en av dem verkade väldigt osäker och skällde en massa. Matte stannade en stund på behörigt avstånd och jag fick stå och kika på hunden, strax bredvid matte. De andra hundarnas matte stannade också och våra mattar började prata. Så småningom fick en av de andra hundarna gå fram och hälsa på mig, medan de övriga två var en bit bort. Den jag hälsade på var en pembroketik som var jättetrevlig. Vi lekte lite.

Sedan fick jag hälsa på den andra hunden som inte var osäker och vi hälsade bara artigt på varandra, sedan var vi nöjda. Den osäkra hunden ville nu hälsa på mig och vi hälsade men inte mer än så för sedan gick vi åt varsitt håll, och jag återvände till pembroketiken och lekte lite försiktigt. Efter en stund tyckte matte att vi skulle gå vidare, så vi hundar sa hej åt varandra och så gick vi var och en åt sitt håll. Så småningom var vi hemma igen. Där väntade Nea och Aylen på oss, och vi busade en stund.


    



     


Efter ett tag åkte de hem med sin matte, och det blev lugnt hemma igen.

Nu kunde Wille och jag sova en stund, för vi var rätt trötta. Det hade varit en händelserik dag idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards