Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Skön Höstpromenad !

Av Hector - 26 september 2010 16:30

Idag jobbar matte, så vi är hemma med husse och lillhusse. Men innan husse skjutsade matte till jobbet idag, då tog matte med oss, husse och lillhusse på en skön och spännande höstpromenad.


  


Vi begav oss av till ett naturreservat, så vi fick behålla kopplet på.

Där fanns det en massa spännande att se på och nosa på. Jag hade fullt upp med att utforska alla stigar.

På våren, berättade matte för lillhusse, växer det backsippor i massor här. Men nu på hösten så finns det ju inga. Däremot finns det en massa svampar, vackra färger på löven och en härlig vy.

Det var skönt ute och jätteskojigt med en promenad med nästan hela floclen samlad. Matte hade förstås kameran med sig och fotade en hel del av allt möjligt. Det var svampar, det var lillhusse, det var löven och det var oss.


    



Bredvid naturreservatet så var det en hage med hästar i. Visserligen bara två stycken, vad jag kunde se, men jag skällde ut dem ordentrligt och trodde väl att de skulle bli rädda. Gissa om jag blev snopen när jag mitt i skällandet ser hur en av hästarna, en vit, kommer fram mot mig med spetsade öron. Jag skällde ännu mer för att försöka skrämma iväg den, men tror ni dte funkade då. Nänä inte alls. Till sist tystnade jag och gick istället tillbaka och höll mig på ett behörigt avstånd från hästen medan matte pratade med den och klappade den.


  


Till sist så blev ju även jag rätt nyfiken, för om inte matte var rädd för den, då borde den inte vara farlig. Så jag smög fram till den, men bara lite närmare, sedan stannade jag där. Matte tyckte jag var jätteduktig när jag stannade bredvid henne, och hon hade godis med sig som hon gav till mig när jag var bredvid henne utan att skälla. Hästen fick smaka lite den med, men den gillade inte mitt godis, så istället fick den lite gräs av matte. 

Sedan gick matte och jag vidare och ikapp husse och Wille som var en bit framför oss. Matte fotade en hel del fortfarande, och ibland blev jag ombedd att hoppa upp på en sten, sitta ner, gå före eller gå efter matte. Matte fotade och jag som börjar lära mig vad stanna är, stannade kvar där hon placerat mig då hon bad om det. Att husse hade godis med sig som han delade med sig av till matte gjorde ju att det var ännu roligare.


     


        


     


Jättekul var det faktiskt att hoppa på stenarna. Det tyckte lillhusse också som tog en vända upp på några han med.

Så småningom vände vi tillbaka till bilen och så skjutsade vi matte till jobbet.

Men det var spännande att ha varit ute på en skön promenad med både lillhusse, matte och husse förstås.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards