Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Fy vad jobbigt !

Av Hector - 29 september 2010 16:00

Som Wille nog redan berättat försökte han i natt flera gånger få husse och matte att fatta att det var en stor geting inne hos oss i sovrummet. Men husse och matte trodde bara det var en stor fluga. Kan de inte höra skillnad på dem ?? De måste ha väldigt dålig hörsel alltså. Visserligen gick husse upp och tog med oss ut på promenad mitt i natten, för han trodde väl att det var toadags fast vi nyss varit ute han, ja de försöker ju förstå men det är nog inte alldeles lätt alla gånger. Wille föröskte jaga ut getingen ur rummet men lyckades inte och då bad han huss eom hjälp. Men husse fattade inget, och absolut inte matte. Hon sa bara "Gå och lägg er ! " Hur sjutton ska en kunna sova med det där surrande i öronen. Det går ju inte alls, det fattar de väl, eller kanske inte, för de somnade i alla fall, men jag och Wille vi var vakna vi !

När matte gick upp i morse och hörde surrandet, då såg hon vad det var och såg till att getingen omedelbart försvann från rummet och ut i naturen istället. Jag tror han (getingen alltså) blev rätt glad, fast frågan är om dte inte var en hon för getingen var riktigt stor. Man kan ju inte precis nosa den i rumpan och ta reda på det. Gissa om jag tror matte fick dåligt samvete när hon förstod vad det var Wille, och jag också till viss del, ville. För även fast Wille sa till mig att hålla mig borta från getingen, så ville ju jag också hjälpa till att försöka få husse eller matte att fatta vad det var frågan om. Matte hon skämdes nu i morse det tror jag faktiskt. Men gissa om hon var glad att ingen av blivit stucken av getingen under natten.

Idag gick matte till jobbet rätt tidigt men Wille och jag vi har mest sovit hela dagen, för vi var jättetrötta efter den dåliga sömn vi fått i natt.

 
 
Rudi

Rudi

29 september 2010 21:35

Ni är ju värsta vakthundarna ju! Att sen människorna inte förstår vad ni varnar för är ju synd förstås!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

29 september 2010 21:41

Det är bra att Wille tar med husse på kurs. Kanske han så småningom fattar vad ni vill? Duktigt av er att vakta getingen tills matten kunde släppa ut den. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards