Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Hector - 1 juli 2010 20:15

Har du ätit vattenmelon någon gång ? Nu har jag gjort det.

Den var rätt god, men jag var väldigt tveksam till vad det var när matte lade ner en stor bit till mig. Jag kunde liksom inte få grepp om den förrän hon gjorde lite mindre bitar till mig att tugga på. Då åt jag upp nästan alla bitarna, och de jag inte ville ha, de tog Wille. Han gillade den här nya "maten".

Jodå matte fotade, men hon tyckte bilderna blev för dåliga på mig så hon tyckte hon kunde ta nya bilder en annan dag.

Av Hector - 1 juli 2010 17:15

idag efter promenaden och den goda glassen så tog vi oss en middagsslummer Wille och jag och det var så skönt. Men sedan kom matte med kameran och störde mig, vilket jag tyckte var väldigt onödigt jag. Men jag flyttade på mig en bit, och sen sov jag vidare ett tag till.



    



Av Hector - 1 juli 2010 16:52

När vi kom hem från promenaden så fick jag min glassbägare som matte hade köpt åt oss på ngt ställe där de sålde glass. Det var en jättegod vanlijglass som jag gärna åt upp. Mums inte alls dumt. Har ni inte testat den så gör det ! Min var jättegod.





Av Hector - 1 juli 2010 16:30

Vi har just varit ute på en kort rastningspromenad nu. Det var varmt och kvavt ute, så det var rätt jobbig luft att gå i, dte tyckte nog matte också.

Av Hector - 1 juli 2010 14:30

Idag är Wille på bättre humör så vi har busat massor han och jag.

Idag jagade vi varandra och busade både på promenaderna, i trappuppgången och inomhus. Det var jätteskoj.

Men nu är vi rätt trötta båda två och ska vila en stund. Balkongdörren är öppen så det fläktar skönt.

Det var nog kanske som någon av min gäster här sa "kanske värmen som irriterar".



           


Av Hector - 1 juli 2010 12:52

Matte tog med mig ut på en mysig promenad idag. Vi mötte några skojiga människor som ville hälsa på mig, och det fick de ju gärna. Sedan mötte vi Crisses matte, men utan Crisse idag. Däremot busade hon med några av grannens kattungar som var jättesöta. Jag ville också leka med dem, men det fick jag inte. Så jag stod bara och tittade på.

Vi fortsatte vår promenad mot ängen, men där var det en massa folk överallt så där fick jag inte springa lös. Jag hittade en pinne som jag och matte busade med en bra stund och det var skojigt. Det var bara dte att den var så vek så den höll inte för dragkamp eller hårdhänt bus, så jag fick leta reda på en ny. jag hittade en lite större pinne som jag inte ville släppa ifrån mig. Försökte hålla fast den när matte skulle ta den, men dte lyckades jag inte så bra med. Sedan när hon kastade iväg den då var det jätteskojigt att springa efter den, för matte släppte kopplet och lät mig springa lite på egen hand. Inga problemn, men hon är allt lite rädd att jag ska komma ivägen för någon stor stygg hund eller så, för hon lockar på mig hela tiden när jag kommer för långt bort. Jag kommer ju jättegärna för jag vet att då får jag godis för det har matte fickorna fulla av, och sedan busar hon alltid med mig en stund. vi fortsatte busa en stund till, men så småningom ropade matte in mig och jag kom naturligtvis. Vi började gå hemåt igen, men så plötsligt kom jag på att jag ahde ju glömt min pinne och lade mig ner och försökte med hela min tyngd att bromsa matte, men hon stanande till innan jag ens hann bromsa henne och försytod snart vad det handlade om, så då gick vi tillbaka och jag fick bära hem min goa pinne. Dock fick den inte följa med in. Den fick stanna utanför.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards