Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Hector - 27 juli 2010 23:00

Ikväll gjorde husse och matte sällskap ut med oss båda ut på promenad nu på kvällskvisten. Det var skönt ute och vi strosade omkring lite lagom fort, jag nosade lite här och lite där. Men plötsligt blev jag som förstenad för vad var det där ??!! En sten som rörde sig ? Så ska det inte vara så jag skällde ut den där "stenen" men matte hyssjade på mig så jag skulle vara tyst, för det var rätt så sent ju. Sedan viskade hon till husse att komma. Medan han såg efter vad det var så höll matte i mig och Wille en bit bort så vi inte skulle "skrämma den". Det var nämligen en lite igelkottsunge som satt där i gräset och letade mat troligen. Matte tyckte den var så söt och det var fler än en gång som hon muttrade över att hon inte hade haft kameran med sig ut. Men jag tror nog att matte kommer att se om hon kan se igelkottarna igen ikväll, och då ha kameran med sig.

På vägen hem noterade matte att det var en vacker himmel ikväll, så när vi kommit hem hämtade hon kameran och fotade den.

Men några igelkottar hittade hon inte.


  

Av Hector - 27 juli 2010 20:30

Nu har det blvit lite svalare så nu tog Wille och jag chansen att busa. Vi hade hittat en gammal leksak som vi gillade att ha dragkamp med, men mest snodde Wille den för mig. Jag fick kämpa lite för att få tag i den överhuvudtaget. Vet ni vad han gjorde när jag kom för nära ? Han slängde upp leksaken i luften och fångade den sedan på vägen ner ! Jag blev häpen, men det såg skojigt ut !

Till sist så fick jag lite tag i den och då blev det dragkamp en stund.


  



  

Av Hector - 27 juli 2010 16:15

Idag tog matte med mig ut på en eftermiddagspromenad en sväng. Vi gick förbi ett hus där det var lite bjäbbande så jag måste ju kolla läget lite. Matte undrade hon med märkte jag. Efter en stund så tystnade det och vi fortsatte vår promenad. När vi var på väg tillbaka hem igen så hörde vi bjäbbandet och nu såg jag vem som lät höra av sig, det var en liten, liten hund, mindre än en chihuahua, och de är ju jättesmå, och så hennes lite större kompis. Den minsta såg nästan ut som en liten hundvalp, men hon var vuxen och 3 år gammal. Hennes kompis var bara 2 år, och ändå större än sin kompis.

Matte frågade vad det var för ras och fick till svar att det var en Coton De Tuléar, den blir visst runt 23 cm i mkh. Fast den minsta av de här två var nog bara max 20 cm gissade matte på. Båda var mindre än mig. Söta var de också.

jag försökte leka och jag till och med lade mig ner för att bli mindre, men de här töserna var visst inte så leksugna just nu. Kanske kan vi leka en annan dag istället när dte är lite svalare. Däremot var de rätt kaxiga för att vara så små, i alla fall den minsta, för när jag skällde åt henne, då skällde hon tillbaka.

men det var kul att hälsa på dem.


 



  

Av Hector - 27 juli 2010 10:15

Japp, det blev det idag. Jag vet inte vad som tagit åt Wille, men han vill busa hela tiden just för tillfället. Inte har då jag något emot det det är ju skoj med bus - alltid !

Idag satte sig matte i soffan en stund direkt när hon klivit upp och då fick vi fnatt både Wille och jag, så vi började jaga varandra och sedan började vi brottas ! Gissa vem som ville vara överst ? Just det jag, men Wille gav igen, när han fick en chans.


  


         


  


När vi busat klart för stunden, då gjorde vi matte sällskap när hon åt frukost. Sen tyckte hon vi skulle gå ut en sväng. Det började bli varmt redan, så det blir nog en varm dag idag !

Av Hector - 27 juli 2010 09:45

Idag provade matte att ha en sele och koppel på mig istället för halsband och koppel. Hon tror att jag är lite känslig i ryggen just nu för jag växer så mycket, så hon ville prova att ha sele på mig istället för halsband. 

Jag gillar selen skarpt och inte behöver jag dra så mycket i kopplet heller, för selen känns inte obehaglig, snarare tvärtom den är riktigt behaglig att ha på sig.

Först fick jag springa omkring inomhus med selen på mig, och Wille och jag passade på att busa lite till då. Wille nappade tag i ett av flärparna på selen och försökte hänga kvar där när jag sprang iväg, men det lyckades han ju inget vidare med. Så vi busade en bra stund ! Efter ett tag så måste vi hämta andan en stund.


  

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards