Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Hector - 17 juli 2010 12:23

Ja idag har det varit rätt lugnt än så länge. Just nu är det bara matte hemma med oss för både lillhusse och husse är och badar i ett utomhusbad. Men där får visst inte hundar bada för det är klor i vattnet. Så jag hoppas väl på att det blir en badtur till sjön ikväll när matte kommer hem från jobbet, som hon snart ska åka till. Idag har vi hittills mest softat och tagit det mycket lugnt, visst det är lite trist ibland, men vi har ju varandra att busa med och matte busar mest med oss på kvällarna eller hittar på spännande aktiviteter av olika slag. Det är skoj för då orkar vi mer eftersom det blir så mycket svalare ute, och inne. På dagarna vill jag inte göra så mycket egentligen utan helst bara ta det lugnt för det känns så jobbigt att bli varm och inte tycker jag att dte svalkar ute då heller. Emellanåt när dte är som varmast, får jag lägga mig i det svala badkaret som matte hällt lite svalkande lagom kallt vatten i. Det känns skönt och det svalkar bra om både tassar och kropp. Även Wille får vara med, men han tycker badkaret är rätt läskigt och vill ju inte gärna vara där i.

Jag begriper inte varför, det är ju svalt och så vatten runtomkring lagom att ligga ner i. Det går ju att dricka också om man nu skulle vara törstig för det är bara rent vatten.

Näe nu ska jag ta och inta min favvoplats, mellan sofforna på det svala golvet där det fläktar alldeles lagomn från balkongen ! Tjingeling !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards