Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Hector - 6 juli 2010 23:32

Nu har vi varit ute på sista nattrastningen för idag. Nu är dte sovdags alla gånger !


Natti Natti !

Av Hector - 6 juli 2010 13:25

Ja så trött så jag varken orkade eller hann berätta hur skojigt jag haft det för er alla kompisar ! Men nu så har jag sovit och piggnat till, så nu tänkte jag berätta för er lite om mina aktiviteter igår.

Det började med att matte tog med mig och Wille ut till bilen, som var väldigt varm, men det brukar betyda roliga saker när vi ska åka bil. Därför hade jag bråttom in i den och försökte på egen hand hoppa in i den, men det var för högt upp, så matte lyfte in mig när hon väl fått tag i min ivriga svansviftande kropp !

Sedan lade jag mig ner och matte satte igång AC : n. Det blev snabbt svalt och skönt i bilen. Vi åkte en bit och sedan dyker Aylen och hennes matte upp också, de ska med oss de med !

Nu blev det lite bus i bakluckan tills matte sa till oss att lugna ner oss. Det var nog bäst upptäckte vi rätt snart, för det är svårt att leka när man åker på ett golv som svänger, hoppar, bromsar och accelerar !

Efter att ha åkte på slingriga, krokiga och guppiga vägar så kom vi ut på en mera rak väg. Så småningom stannade vi och matte pratade med någon utanför, sedan plockade hon först ut mig och presenterade mig för en liten valp i min egen ålder. Han hette visst Billy.

Det visade sig sedan när vi busat en stund och lärt känna varandra att vi var brorsor ! Helbrorsor ! Det var helkul ! Det var jätteskojigt ! Inte visste jag att jag hade en brorsa så nära mig ! Nu kom även Aylen och Wille ut ur bilen, men då sprang Billy och gömde sig under bilen ! Han blev nog chockad över att vi blev så många, vi var ju 4 stycken med honom, och han kände ju ingen ! jag kröp in under bilen till honom och pratade en stund med honom, och så småningom vågade han sig fram och lät de andra två hälsa på honom, även om han hade svansen mellan benen. Men så småningom så slappande han av han med och började busa lite, mest med mig då. Vi brottades och jagade varandra och hade jättekul ! Vi gick med våra mattar på en mysig skogsväg och där var det rätt svalt bland träden. Aylen och Wille var med och busade de också.



       



Vi gick med våra mattar på en mysig skogsväg och där var det rätt svalt bland träden. Aylen och Wille var med och busade de också.



     


Men ibland vara vi bara tvungna att lägga oss ner och hämta andan en stund. Sedan var det full fart igen.

Vissa gånger var Billy bara så jobbig för han skulle hela tiden brotta ner mig. Till sist blev jag bara så lack på honom så jag sa till honom några gånger och då lungnade han ner sig, för stunden.



      


     


Ibland när jag och Billy blev "för bråkiga" då gick Aylen mellan oss och lugnade ner oss. Wille försökte det ibland han med, men annars var han mest intresserad av alla dofter överallt. Men då och då kom han med och busade han också.



     


En stund mätte vi varandra lite med blickarna innan vi fortsatte busa, men lite "snällare".



     


Matte tog en hel massa bilder märkte jag.

Så småningom vände vi tillbaka och gick till bilarna igen. Där serverades det iskallt vatten och gissa om det smakade bra. Sedan satte vi oss alla och väntade en stund, för Billys matte hade tappat bort hans koppel under promenaden, och fick gå en vända till för att hämta det. Under tiden gjorde jag lite stretchövningar och min egna "solhälsning", innan jag lade mig ner och tog igen mig en stund.

  


     


Så småningom kom hon tillbaka med sig hade hon kopplet. Som tur var tyckte hon. Vi fortsatte och promenera en stund till och kom till ett litet hus där i skogen. Där vände vi och gick tillbaka. Så var det dags för det obligatoriska "Gruppfotot".

Sedan var det till att hoppa in i bilen, säga Hej då till Billy, och åka hem, trodde jag i alla fall.


  


Sedan var det till att hoppa in i bilen, säga Hej då till Billy, och åka hem, trodde jag i alla fall.


Väl hemma var det enda vi gjorde att första lämna av Aylen och hennes matte hos sig, hämta upp mellanhusse, för att sedan åka hem och äta en försenad lunch.

När det var klart blev det bilresa igen och denna gång plockade vi upp husse på vägen och sedan åkte vi till Puffy och Caddy för deras husse fyllde år och vi skulle på kalaset vi med ! Naturligtvis vankades det tårta som vi också fick smaka av.

Det var jättegott !


  


Även Meya var där, men henne hälsade jag inte på, däremot hälsade både jag och Wille på Puffy och Caddy. Faktiskt så "svor" inte Wille och Caddy eller Puffy åt varandra idag. Det var skönt.

Vi stannade till sent på kvällen och på vägen hem var vi så trötta så vi somnade och sov som stockar hela vägen hem !

Väl hemma serverades vi en sen middag sedan var det en sen kvällspromenad och så sovdags ! Det var så skönt.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards