Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Hector - 28 juli 2010 12:00

Idag tog matte med mig på en lunchpromenad.

Det var rätt varmt ute, det kändes nästan som det skulle bli åska sa matte. men vi tog en lagom sväng. På vägen fick jag syn på några intressanta saker som jag vägrade att inte se närmare på.

Det ena var en humla på en blomma. Den ville jag nosa på, men det ville inte matte.


  


Sedan fick jag syn på en fjäril som flög omkring, den ville jag jaga, men det fick jag inte.

Sedan fick jag syn på en lite fluga som kom och satte sig på min tass, när förresten det var visst en svart flygmyra, sa matte. Den åt jag upp. Det kittlades lite i munnen, men jag svalde den snabbt. Inget nytt myrbo där inte, sa matte då. Sedan gick vi vidare.

Jag hörde hur det prasslade i en av buskarna, kanske en av kottarna vi såg igår ? Nosade lite nyfiket under busken, men matte tillät mig inte att störa igelkottarna, ja om det nu var de.

Väl hemma så var det skönt att busa en stund med Wille innan det var dags för lunch. Nu var jag hungrig.

Wille ville inte äta idag. Han är så konstig just nu tycker jag. Han vill ibland inte äta och han går omkring och gnäller ett tag innan han lugnar ner sig. Ofta står han på balkongen och sniffar i luften, skäller till och gnäller sedan medan han går tillbaka till matte och sedan ut på balkongen igen.

Ibland under våra promenander tillsammans stannar han och kan sniffa på en doftfläck i en evighet verkar det som. Ja nog är han underlig just nu allt.




  

Av Hector - 28 juli 2010 10:00

Jajamensan idag fick jag och Wille en ostmacka när matte åt frukost. Det var något nytt för mig. Ost har jag ätit, men på en macka, näe det har jag inte provat förr. Men det var riktigt gott, så jag frågade matte om jag fick en till. Men det fick jag ju inte då. Nåväl gott var det i alla fall.




  


Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards