Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Hector - 26 juli 2010 23:45

Idag tog matte med mig ut på den sena kvällspromenaden. Vi tog en skön runda med både lite skog och gräsmatta. Jag nosade omkring och vi bara njöt av den sköna sommarkvällen matte och jag. Det var inte så värst mycket folk ute, men i en buske vi passerade hörde jag hur det prasslade lite. Matte sa att det troligen var gårdens igelkotte, eller en av dem. Jag ställde mig att lyssna lite för jag tyckte det lät spännande, dessutom hoppades jag ju på att igelkotten skulle komma fram så jag fick hälsa. Men det ville den inte. Den gick bara omkring och bökade där i busken. Så efter en stund gick vi vidare jag och matte.

När vi var nästan hemma så fick jag syn på något annat spännande på marken. Jag tvärstannade och tittade efter.


  


  



Jag hade nämligen hittat en spindel på asfalten. Jag tittade på den en stund och försökte leka med den, vilket var rätt svårt för den var så liten. Så jag gick fram och försökte nosa på den istället, men då började den springa omkring på min nos och det kittlades !


  


När jag ruskade på huvudet så då ramlade den av och då fnyste jag åt den. Undrade om den gick att äta, men när jag provade så smet den iväg. Först hittade jag den inte, men sedan så visade matte mig vart den var, så då lade jag mig och följde den med blicken.


     


Det gjorde jag tills den försvann. Då följde jag efter den en bit, men sedan försvann den in under några buskar så då var det ingen idé att följa med. Istället gick vi vidare.

Av Hector - 26 juli 2010 16:56

Idag är det mattes första egentliga semesterdag för den här veckan är hennes officiella första semestervecka.

Vi har varit ute på promenad och haft lite skojigt bus för oss.

Lite senare så var dte dags för lite tricksträning för min del. Matte började med att be mig "Rulla runt" samtidigt som hon lockade med godis. Liksom av sig själv så rullade jag runt. Jag gjorde det flera gånger, och för varje gång fick jag godis. Inte illa det inte. När matte tyckte jag kunde det ordentligt då började hon med en annan lek, att sätta tassen på ett lock. Matte har ett blått lock som hon har till sådan träning. Även här vankades det godis varje gång jag gjorde rätt. De första gångerna var lite svåra, men efter en stund så fungerade det bra.




  

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards