Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Hector - 31 juli 2010 15:15

Matte och jag tog en skön och skojig promenad idag.

När vi var på väg tillbaka hörde jag någon bakom vår bil ! Jag blev nyfiken och sträckte på mig lite för att se bättre, men inte blev det så stor skillnad.


 


Men så efter en kort stund så fick jag syn på husse och började vifta på svansen. Sedan fick jag bråttom att springa ner och hälsa på honom, men eftersom jag hade matte i släptåg i kopplet så fick jag väl ta det lugnt, för det är lite svårt att springa då.


  


Väl nere vid bilen så såg jag att husse stod bredvid verktygslådan och såg nöjd ut. Han hade bytt bromsklossarna på bakdäcken, sa han. Men det trodde jag ju inte på riktigt, så jag luktade lite på hans händer och de luktade inte så värst gott, det var en massa smuts och olja på dem !

Okej han hade kanske gjort det då, men då måste ju jag ändå kolla att allt såg ut som det skulle nu, när han plockat ihop bilen igen.

Jag menar det är ju ändå min taxi, eller hur ?







Jodå han fick godkänt så här långt, men bilen skulle provköras också, för att som husse påstod "köra in" bromsklossarna. Det fick matte göra, men hon godkände dem, så då hoppas jag att bilen är okej tills vi ska ut och åka härnäst.

  

Av Hector - 31 juli 2010 14:10

Ja det verkar det vara idag, även om både husse och matte har att göra, husse grejar med bilen, utom just nu för nu tar han en eftermiddagsfika, och matte har diskat och börjat städa lillhusses rum !

Wille försökte hjälpa till genom att pussa matte lite då och då så hon skull ta en liten paus och gosa med honom en stund. Det funkade varje gång. Undrar hur han bär sig åt. Jag testade och gick och pussade matte lite jag med, och det funkade ! Matte satte sig en stund på golvet och gosade med oss båda två.

Så Mysigt mmmm. Klia magen och gosa mera.

Så nu har jag också lärt mig något nytt !

Gos · Mysigt · Skönt

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards