Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Hector - 19 juli 2010 20:30

Idag är det svalare och vi är alla lite piggare. Matte tog tillfället i akt och började med lite "trickövningar" med mig och Wille. Jag kan redan sitta vackert så jag fick träna på lite annat istället. Det var en skojig lek och jag ville inte att hon skulle sluta någon gång, det här var ju skojigt ju ! Hon hade en massa godis som hon bjöd mig på. Vi började lite enkelt med "Sitta fint", det kan jag ju. När vi gjort det några gånger så satte matte sig med mig och sa "Vacker tass".

Först satte jag mig fint, men jag fick inget godis för det, sedan lade jag mig - inget godis. Så provade jag att lyfta tassen för att "peta på godiset" - DÅ fick jag godis av matte ! Vi fortsatte så några gånger och till sist så räckte jag upp tassen så fort matte sa "Vacker tass" och jag fick godis. Det var jätteskoj !

Vi fortsatte med att "Rulla runt" det lärde jag mig rätt fort, för jag brukar ofta rulla runt när jag sover och vänder mig, och så fort jag förstod att det kunde ge godis, då rullades det av bara farten. Matte testade flera gånger för att försäkra sig om att jag förstod kommandot och gjorde som hon sa. Vi fortsatte en stund till, och sedan slutade matte och vi tog en paus och gjorde helt andra saker istället. Jag busade med Wille enstund jag.

Sedan ropade matte på både mig och Wille, och vi kom ju ! Så började matte gå baklänges med oss framför sig och två godisar, en i vardera handen. Plötsligt stannade hon samtidigt som hon sa "Stå" och vi stannade stående båda två. Sean fortsatte hon att backa och vi följde efter tills hon sa "Stå" igen, då stannade vi båda två och fick godis. Så började matte gå igen, och så stannde hon, den här gången satte jag mig, men Wille stod och han fick godis, men inte jag ??

Nästa gång matte sa "Stå" då stannde jag också och denna gång stående, då fick vi godis båda två ! Wille missade inte en enda gång, men jag missade ett par tre gånger !

Strax innan matte slutade leka med oss för den här gången, då hade jag stannat stående flera gånger och börjat fatta vad hon ville. Så då tog vi en ny paus. Det blev lite mer busa av med Wille och sedan var det dags för en kvällspromenad.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards