Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Hector - 16 juli 2010 12:15

Jodå nog är det varmt idag med. Men vi tar det lugnt om dagarna, sover/vilar, äter glass, tuggar tuggben och tar en och annan långsam promenad där jag får stanna till i skuggan och softa lite.

Idag var matte ledig och lillhusse också. På eftermiddagen kom Aylens matte på besök hos oss. Dessvärre hade hon inte Aylen med sig men vi hade lite skoj ändå. Vi åt köttbullar och jag fick utställningstränas, för nu börjar det närma sig för premiärvisning tydligen. Dessutom invigde jag mitt nya utställningskoppel. Det var rätt behagligt koppel och desutom fick jag leversnittar och köttbullar som belöning när jag stod fint.


  


Att springa i kopplet är ju dock lite svårare för jag vill ju helst sänka huvudet lite mer för att få jämnvikt i min kropp, och när matte nämnde det för Aylens matte, som ska visa mig, så lättade hon lite i kopplet och jag fick springa lite mer fritt s a s. Då kändes det bra. De tyckte jag var duktig. Sedan ställdes jag på ett bord och matte kände igenom mig ordentligt. Det kittlades lite så jag ville helst vända mig om och pussa henne, men se det fick jag vänta med en stund. Men vilken massa godis jag fick. Det här var riktigt skoj ju.

Sedan fick Wille och tränas, för han ville ju också ha godis naturligtvis. Han var redan jätteduktig tyckte Aylens matte och både sprang och ställde sig bra ! Men vad han klädde bra i det blå fina kopplet han hade på sig. Mitt koppel var vitt istället det. Men det är fint det med !

Senare åt vi glass och såg på film allihopa. Vi såg på Chivavvan (Chihuahua) i Beverly Hills och både Wille och jag skällde med när alla chivavvorna (Chihuahuorna) skällde och sa "No mas" som matte översatte till "Aldrig mer".

Det var riktigt mysigt. Alldeles lagom att gör en varm dag, men inomhus var det skönt för fläkten gick och svalkade oss bra.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards