Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Hector - 24 juli 2010 21:11

När vi kom in så åkte utställningskopplet på, ja ett nytt ett som matte köpte idag. Sedan fick jag springa lite fram och tillbaka på golvet, innan matte lyfte upp mig på ett speciellt bord, och där skulle jag stå stilla. Lite läskigt var det, för det var en bit upp från marken. Men eftersom det här inte var första gången jag stod på det bordet, då slappnade jag av rätt så snart.

Matte var nöjd med min uppställning, och den gav också godisutdelning.

Mums vilken massa gottis det blivit idag. Tänk att det är så enkelt att få godis ?

Snart fick jag komma ner på golvet igen, och då gick matte fram och tillbaka lite till med mig. Sedan fick jag kliva ur kopplet och busa.

Då busade jag igång Wille en stund. Det var skojigt !


  

Av Hector - 24 juli 2010 19:36

För en stund sedan tog matte fram något som kallas apportbock. Det är en träsak som man tydligen ska hålla i munnen, vilket ju jag tycker är helt onödigt. Men Wille han tog den i munnen direkt, och fick godis ! Hur bar han sig åt ?

Han gjorde så flera gånger och till sist nåste ju jag prova jag med, för där satt ju Wille och formligen "frossade is sig" godisbitar, medan jag inte fick någon. provade först att putta på den - inget godis. Tog den sedan i munnen och GODIS. Hmmm tja tänkte jag, efter några försök som gett godisutdelning, kanske inte är så dumt att göra så enkla saker för godis. Det är ju alltid gott.

Så jag fortsatte att ta apportbocken i munnen. Efter en stund när jag började få snits på det, då slutade matte med den leken.

Istället tog vi en promenad i regnet. Jodå nu regnar det här må ni tro. Jag tycker bara det är skoj att springa genom vattenpölarna så det stänker, men Wille han går istället stora om vägar runt dem. Ja tänk så olika det kan vara.

Av Hector - 24 juli 2010 19:04

Jajamensan, för hemma har hon inte varit på hela dagen.

Alldeles nyligen kom matte nämligen hem och då luktade hon både Nea, Aylen och Camro. Dessutom en massa andra hundar också som jag inte kände igen.

Jojo jag gick igenom henne noga när hon kom hem sörni. Hon luktade utställning, det var det ingen tvekan om. Det var väldigt spännande att nosa av henne.

När hon kom hem ställde hon upp en stor blå sak, som jag kunde gå in i om jag ville. Dessutom fanns där godis, så det var bara att gå in och äta upp dem det. Inte mig emot. Det var en sk Canvasbur sa matte, och den var rymlig nog för både mig och Wille, även fast han till en början var lite feg att gå in. Men han kom över det med.

Efter en stund ropade matte på mig och Wille, och vi kom ju förstås. Då hade hon någon sorts burgare med sig hem, våmburgare hette det sa hon. Den luktade och smakade allt lite konstigt, men efter en stund så had jag upptäckte att den var väldigt god. Jag slukade min i ett nafs, och försökte ta Willes också. Men se det gick visst inte så bra för Wille sa till mig att låta bli.

Okej sa jag och låtsades helt ointresserad, sedan när han gick för att drick vatten, då norpade jag den, men det såg matte så hon tog hand om den och gav den till Wille igen.

Jaha, det var bara till att ligga där och dregla över den då.

Hmmmm kunde han inte äta lite fortare så hans också tog slut ????

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards