Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Jag vet var matte varit idag !

Av Hector - 24 juli 2010 19:04

Jajamensan, för hemma har hon inte varit på hela dagen.

Alldeles nyligen kom matte nämligen hem och då luktade hon både Nea, Aylen och Camro. Dessutom en massa andra hundar också som jag inte kände igen.

Jojo jag gick igenom henne noga när hon kom hem sörni. Hon luktade utställning, det var det ingen tvekan om. Det var väldigt spännande att nosa av henne.

När hon kom hem ställde hon upp en stor blå sak, som jag kunde gå in i om jag ville. Dessutom fanns där godis, så det var bara att gå in och äta upp dem det. Inte mig emot. Det var en sk Canvasbur sa matte, och den var rymlig nog för både mig och Wille, även fast han till en början var lite feg att gå in. Men han kom över det med.

Efter en stund ropade matte på mig och Wille, och vi kom ju förstås. Då hade hon någon sorts burgare med sig hem, våmburgare hette det sa hon. Den luktade och smakade allt lite konstigt, men efter en stund så had jag upptäckte att den var väldigt god. Jag slukade min i ett nafs, och försökte ta Willes också. Men se det gick visst inte så bra för Wille sa till mig att låta bli.

Okej sa jag och låtsades helt ointresserad, sedan när han gick för att drick vatten, då norpade jag den, men det såg matte så hon tog hand om den och gav den till Wille igen.

Jaha, det var bara till att ligga där och dregla över den då.

Hmmmm kunde han inte äta lite fortare så hans också tog slut ????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards