Hectors egen Blogg

Alla inlägg under juli 2010

Av Hector - 15 juli 2010 13:56

Ja det fick jag var med om för första gången i mitt liv idag. Det var allt lite läskigt, men efter en stund tyckte jag det var rätt så skönt med lite schampo massage så jag lade mig i badkaret och bara njöt. Svalkande var det också.

Tänk att jag inte hade en aning om att sådant här existerade. Javisst har jag förstått att matte och husse duschar men att jag skulle få göra det också, det var något nytt det.

Väl uppe ur badkaret så låg jag en lång stund inlindad i en skön badhandduk. Dessutom bar jag gärna omkring på den, för den var fuktig och sval !



 


  

Av Hector - 15 juli 2010 10:15

Ja det är det idag också. Visserligen blåser det lite ute, men usch så varmt det är och inte ett moln på himlen. Men en klar fördel är att matte är ledig idag, och då brukar dte nästan alltid bli frågan om äventyr.

Ikväll säger matte, ska bada igen. Det låter skönt tycker jag. Hoppas Aylen följer med då också, för vi har skoj när vi busar !

Av Hector - 13 juli 2010 23:45

Nu har jag badat, jagat frisebee och busat med Aylen. Ja det var skoj det ! Dessutom har jag visasta hur stor jag är och skällt ut en riesenschnauzerkille ! Ja nedrans vad kaxig jag var, tills han skällde på mig då smet jag fort som sjutton tillbaka till matte med svansen mellan benen !!! UJUJUj det var en STOR kille det där ! Flera gånger försökte jag, men varenda gång han tittade på mig då smet jag fort som sjutton till matte och gömde mig - skällande !

Istället for jag ner i vattnet med Aylöen och simmade med henne en bit då hon hämtade en frisbee. Sedan snodde jag den från henne lagom när hon kom upp med den ! Japp så ska man göra, andra får hämta den och jag tar den när den kommer upp på land ! Vi hade lite dragkamp också. Ibland ropade matte på mig och då kom jag, om jag hade lust ! Dessvärre tröttnade hon tydligen på att jag inte kom när hon ropade så jag fick koppel på mig ett par gånger !

Men sedan var jag ut i vattnet igen !

Innan vi gick tillbaka till bilen så kom det ett gäng moppar och väsnades, dem skällde jag också ut, så deras förare vågade inte komma fram och hälsa ! Ja jisses vad stor och tuff jag är !!!!!



       


     

Av Hector - 13 juli 2010 14:15

Ja usch ja, vill helst sova i skuggan hela tiden. Ute fläktar det lite, men så snart man kommer in bland alla husen, då blir det en stillastående och äcklig värme.

matte och jag tog i alla fall en skön och lite spännande promenad idag på eftermiddagen. Lite fotande blev det ju också.

Vi såg en svart hund som liknade Sigge lite som jag skällde ut en kort stund, men sedan tröttnade jag och vi gick vidare.

Nu är vi inne igen och här svalkar det lite i alla fall med alla fläktarna som går.

Slängde mig handlöst på det svala golvet framför fläkten så snart jag kom in. Där stannade jag tills jag svalkat av mig lite mer.

Av Hector - 12 juli 2010 12:30

Ja idag är det alldeles för varmt för att jag ska orka göra särskilt mycket. Har varit ute på promenad med matte för en stund sedan och nu ska jag väl snart äta lunch, om jag orkar. Annarrs blir det mest att jag vilar under fläkten i vardags rummet vårt. Där svalkar det lite i alla fall.

Saknar en riktigt kall plats eller ngt att sova på. På promenaden ville jag helst bara lägga mig ner i skuggan. Men det kunde jag ju inte göra tyckte matte, så vi tog oss in i vår rätt svala lägenhet och där är det rätt skönt trots allt en sådan här varm dag.


  

Av Hector - 11 juli 2010 22:30

Ja idag var inte söndagarna som de brukar. För det första så fick jag och Wille vara ensamma hemma en stund medan matte, husse och lillhusse var på konfirmation. Matte tyckte inte det var lämpligt för oss att sitta i bilen och vänta. Idag har det varit som mest 42 grader i solen. Då är det varmt. Matte med sig smörgås tårta hem till oss idag, hon kallade den "Doggy Bag". Det var en jättegod smörgåstårta.

Sedan när matte, husse och lillhusse kommit hem, då åt vi lite kvällsmat och sen bar det av till badstranden, för nu var det förhoppningsvis inte en massa folk där och vattnet var jättevarmt.

Med oss till stranden hade vi också Aylen och hennes matte. Vi hade jättekul alla tre. Till och med Wille simmade frivilligt, han som annars är mer lik en badkruka !

Jodå matte har fotat så bilderna kommer, kanske ikväll om matte orkar, annars så blir det imorgon !

Av Hector - 10 juli 2010 17:15

Vi var på party idag och träffade Sigge. Det var skoj. 

Sigge och Wille svor väl lite åt varandra, men inte mer än så. Men matte och Sigges matte tyckte ändå att det var bättre att de två inte skulle få chansen till några onödiga och hårda tag så Sigge fick hälsa ett par gånger på Wille, men sedan räckte det.

Jag däremot jag ville ju hellre leka med Sigge, men han var ingen direkt lekfarbror sådär, kanske var han trött, kanske var han bara inte leksugen just idag. Däremot skulle jag undersökas grundligt av Sigge tyckte han, så det fick han väl göra då men när det var klart hade ju jag velat leka istället för att bara bli avnosad. Nåväl man kan ju inte alltid få som man vill.



    


På vägen hem igen så stannade vi till vid en mysig sjö och där tog vi en picknick paus. Vi fick smaka våra presenter som vi fått av Sigge och Kasper !

TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR DEM, KOMPISAR !



       


Matte, Husse och Lillhusse passade på att fika med en kopp kaffe och en bulle till. Jag och Wille fick faktiskt också smaka lite av deras bullar, i alla fall om vi gjorde oss "jättesöta" !

Wille och jag hittade en pinne som vi busade en stund med tillsammans, men rätt snart blev vi trötta.


  


Efter picknicken gick vi ner till sjön och vi fick bada om vi ville. Men jag kände dock inte för att simma idag, så jag nöjde mig med att sitta och ligga i vattnet och svalka av mig lite.



      


Sedan fortsatte vi hemåt. Vi var båda jättetrötta och somnade fort i bilen på vägen hem, och plötsligt så var vi hemma. Jag kände direkt att "Borta bra, men hemma bäst" stämde så väl överrens på min känsla när jag kommit hem till vår egen välkä'nda parkering med välkända dofter och miljö. Jag slappnade av så mycket så jag ville ju helst lägga mig ner i "vår gräsmatta" och sova en stund. men det fick vänta tills vi kom in sa matte.

Av Hector - 9 juli 2010 21:45

Idag var vi och grattade mattemor som fyllt år igår. Då kunde inte matte komma för hon jobbade , så vi tog en sväng idag istället för att gratta henne och äta tårta ! Men vi busade med Carrie också och det en hel massa.

När vi kom så fick först Wille och Carrrie "busa av sig" lite. Medan de gjorde det så satt jag hos matte och smakade kaka och tårta.




  


Lite senare bjöds det även på grillad fläskkotlett och baconkorv, mums !

När Wille och Carrie busat klart, då fick jag också komma in till dem och busa jag med ! Carrie var lite mer försiktig idag än förra gången, men vid ett tillfälle så försökte hon lägga sig på mig och då kom min tass närapå i kläm, men matte var snabb och innan Carrie hann lägga sig ner mer så var matte där och klart och tydligt talade om för Carrie att sådär gör man inte med mig.


  


Carrie gick skamset därifrån, och sedan blev det lugnare. Hon menade ju inget illa Carrie, men hon visste väl inte riktigt hur hon skulle få komma ikapp mig annars, för trots hennes långa ben så var ju jag så mycket snabbare i vändningarna än henne. Så hon hann inte med för det tog ju lite tid för henne att hålla reda på alla sina fyra långa ben och få dem att samarbeta korrekt !

Det såg kul ut må ni tro !



   


   


Plötsligt fick jag syn på ett mycket konstigt djur alldeles i närheten av oss. Det var ett får sa matte. Men jag tyckte det såg mysko ut så jag ställde mig och skällde ut dte ordentligt. Bara så det vet att "Jag är stor och farlig !". Ja om nu fåret nu brydde sig???? Det såg mest ut som om det stid och småflinade åt mig tyckte jag.


  


Bredvid fåret så fanns det en lite liten häst. Hon hade lagt sig ner just nu för att klia sig om magen. Den lilla hästen är 32 år och jättesöt tycker matte. Men för säkerhets skull skällde jag ut den med. Tror ni hon brydde sig då hästen, näe inte det minsta !!! Konstigt - jag som lät så mycket !!!


  




När vi busat ett bra tag fick vi komma in i ett svalt och skönt "hotellrum" som finns hos mattemor. 

På mattemors "hundhotell" bor det rätt ofta andra hundar när deras mattar och hussar åker på semester eller så, och inte kan ta sina hundar med sig.

Just nu bodde där två jättetrevliga taxar, vars husse var på semester någonstans. De var jakttaxar och jagade både rådjur och älg.

Vårt rum som vi fick vila en stund i var svalt och skönt och vi hade en egen bädd att sova i. Det var jätteskönt. Vi passade på att sova en stund för så här svalt och skönt var det längesedan vi hade.

När vi vilat ut en stund så fick vi komma ut och busa ännu mer med Carrie, men först serverades det grillade fläskkotletter. Det var gott det.

Nu har vi kommit hem och fått kvällsmnat och en skön promenad med husse, så nu ska åtminstone jag passa på att sova en stund.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards