Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Utställning - Vallentuna

Av Hector - 12 september 2010 14:15

Idag åkte vi till Vallentuna och till en inofficiell utställning där. Jag hade matte, lillhusse, husse och Aylen och Neas matte med mig. Vi had eockså nea med oss. Inte för att hon skulle ställas ut, utan för att lillhusse så gärna ville ställa ut en hund han med så då skulle han få låna Nea och ställa ut henne i barn med hund som tydligen också ordnades där. Det var han jätteglad för.

När vi kom fram letade vi reda på en bra plats och sedan tog matte med mig på en rundtur medan husse och lillhusse fikade.

Där var en hel massa nya kompisar som jag ville leka med, men alla fick inte leka med mig för sina mattar och hussar. Men en schäfer valp och en shepherd valp fick jag leka med, just på den rundturen. Vi hade jätteskojigt, men mattes kamera var hos husse.


    



     


Så småningom var det dags för uppvisning då.

Aylens matte tog mig in i utställningsringen och jag tyckte det var jätteskoj och var väldigt peppad så jag hoppade och studsade omkring lite. Jag tror Aylens matte blev lite sur på mig, för hon fräste till åt mig, och då lugnade jag mig, för stunden i alla fall. Men vad gör man när man är så glad över ett äventyr så man inte kan hålla sig lugn för allt spännande pirr och bus i kroppen ? Jag tycker ju det här är jätteskoj, ja utom när Aylens matte blir sur på mig då. Det är alltid otrevligt. Jovisst jag kan springa fint, stå bra och röra mig rätt på tillsägelse, men inte idag !


    



   



        


Domaren studerade mig när jag lyfts upp på bordet, kände igenom mig och pratade med mig. Lite kittlades det, men jag föröskte stå stilla, även fast jag helst hade velat busa med domaren också. Sedan fick jag springa några vändor fram och tillbaka innan jag slutligen ställdes upp för bedömning och kritik.

Jag belönades med godis från Aylens matte samt två rosetter, en HP rosett och en BIR-valp rosett. Sedan sprang vi hoppamndes och busandes ut från ringen, eller i alla fall jag. När jag kom ut från ringen blev det bus, kramar och gos från både matte, husse och lillhusse, samt några pussar från Nea. Härligt.

Efter en kort stund skulle vi visst in i ringen igen, och denna gång för gruppbedömning av vallhundsgruppen. Vi var några valpar och jag kom som nummer 5 i gruppen i slutplaceringen, dvs BIG-5, det betyder visst att jag var reservvalp till BIS final, om nu ingen av de andra 4 före mig skulle kunna vara med, men vi inväntade inte den utan jag gick på promenad med husse, tog en fika med matte och lillhusse, och busade lite med Nea.

Så småningom var det lillhusses tur att visa Nea, och han tyckte det var jätteskoj.


  


När alla var klara så skjutsade vi matte till jobbet.

Husse lämnade också av Nea och hennes matte hos sig och sen åkte vi hem till Wille. Han blev jätteglad när vi kom och ville bara busa. Men då var jag rätt trött och ville helst sova en stund först. Det fick jag göra, även om Wille föröskte flörta till sig en lekstund med mig. Men när jag vilar klart, då blev det fart och som vi busade. Vi blev om möjligt ännu tröttare efteråt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards