Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Skön och skojig promenad !

Av Hector - 24 maj 2010 13:15

Idag tog matte med mig ut på en skön eftermiddagspromenad. Det var soligt och fint väder, men inte så där otrevligt kvavt som det varit i nästan en vecka, för igår åskade det och det blev så mycket skönare luft då.

Jag blev jättepigg och busade en massa, både inne och ute. Matte hade redan varit ute en sväng med Wille, så nu var det min tur.

Vi tog en av favvorundorna, i alla fall för mig. För på den här rundan brukar det finnas både katter, skojiga människor, hundar och annat spännande.

Idag träffade vi bara på människor, men det var inte helt fel det inte. Jag såg en av mina tvåbenta kompisar sitta ute i solen och satte av dit. Hon blev jätteglad över att se mig, och efter en stund så ropade hon på fler människor som kom och ville hälsa på mig. En av dem var en han, och han busade massor med mig och kliade mig sådär gosigt på magen. Självklart hade jag ingen lust att gå därifrån när matte tyckte vi skulle promenera vidare, men efter lite övertalning så följde jag väl ändå med. Matte stannade vid en rabatt och tog lite bilder.


  


Sedan gick vi vidare, när jag plötsligt bara tvärstannade och inte ville gå längre alls. Där i gräset låg nämligen något jättekonstigt, tyckte jag.

Matte fattade inte varför jag inte ville gå dit, undrar om hon inte såg den där mysko saken där i gräset ??? Hon satte sig ner och lockade på mig och till henne kom jag ju gärna, men blicken var riktad mot den där saken en bit bort.

Så småningom fattade nog matte varför jag inte gick längre och då stannade hon bara där hon var, och lät mig på egen hand ta reda på om jag vågade gå närmare.



Det tog en stund, men så småningom närmade jag mig den där mysko saken, men bara en liten bit i taget och väldigt väldigt försiktigt.


   




Efter en bra stund så var jag ändå framme vid den, och då blev jag plötsligt jättemodig och puttade med nosen på den. HJÄLP den rörde på sig ! Försökte en gång till, men nu var jag beredd. Till sist så upptäckte jag att den inte var särskilt farlig så jag tog den i munnen och var jättestolt. Matte berömde mig jättemycket, och sedan bad hon mig släppa den, så det gjorde jag, om än lite motvilligt.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards