Hectors egen Blogg

Alla inlägg under juni 2010

Av Hector - 21 juni 2010 17:30

Framemot kvällskvisten så gick vi ut på en promenad jag, Wille och matte. Det var skönt ute och det blev en skojig promenad.

Men matte ställde lite krav på mig och Wille när vi fick syn på några hundar en bit bort. Hon ville inte ha dragiga hundar i kopplet, så hon sa fot till oss båda två. Wille han tog sin position på direkten, medna jag fortsatte se mot hundarna ett tag. I alla fall ända tills matte lät alldeles för glad för att inte lyssna, och dessutom hade hon just kastat godis på mitt huvud, när jag såg på henne så sa hon igen "Fot Hector", då placerade jag mig bredvid Wille och matte och vi gick framåt jämte varandra alla tre. Det vankades godis och en massa glada beröm. Jag tror nog matte var jättestolt över oss där vi gick så fint bredvid varandra på lagom slakt koppel och med ögonen på matte. Det kändes så i alla fall för hon var jätteglad och sa att vi var jätteduktiga killar.

Efter en stund hade vi kommit fram till den ena av de andra hundarna, och frågat om vi fick hälsa. Det fick vi. Då sade hon varsågod, då fick vi komma fram och hälsa först på schäfertiken som var jättemysig. Sedan på den stora Grand Danoisen som var lite längre bort på en gräsmatta. Han var jätteskoj.

Där var också en stor pudel, men han skällde på oss något alldleles förskräckligt så den ville inte matte att vi skulle hälsa på. Efter en stunds bus lockade matte på oss med glad röst igen och först ville vi inte följa med, men när matte i låg, men med en känsla av "Bäst att lyssna - ton" då vände vi oss motvilligt bort från Grandisen, som dock ville leka en stund till, och följde med matte och då blev det godis så snart vi kom till henne. Grandisen följde först efter oss och vår matte med godis i fickorna, i alla fall tills hans husse och matte ropade på honom, då gick han till dem istället.

När vi kom hem var jag lite törstig och när vattenburken var tom, då lade jag mig halvvägs i den och puttade på den så det skramlade, tills matte kom och fyllde på vatten i den. Matte tyckte det såg skojigt ut.

Av Hector - 21 juni 2010 16:15

Idag när matte var och hämtade Lillhusse så fick Wille och jag vara ensamma hemma igen. Innan hon åkte iväg så hade hon lagt fram våra nya leksaker, de kallas visst aktivitetssaker. De är sådana som matte, eller husse, kan gömma godis i sedan får vi (Wille och jag) klura ut hur vi ska få tag i godisarna. Det är rätt skojigt. En av dem är väldigt enkel, tycker jag, den är av trä och jag måste antingen dra i snören eller lyfta på ett lock för att komma åt godisarna. De andra två som vi hade på golvet just nu, de är två runda bollar, där den ena låter och när den låter då trillar godiset ut, och den andra är också som en rund boll, men den kan man bara rulla runt för att få tag i godiset.

Rullar jag den för fort kommer inget godis, rullar jag den för sakta så kommer inte godisen ut heller. Den är rätt skojig.

Den med snörena man skull dra i, den fixade jag rätt fort, men de andra tog lite längre tid. Wille gav sig på den ena bollen, den som låter, och han blev jätteglad när han fick godis, och ännu fler godisar ur den ! Han blev helt fascinerad av den och tillät mig inte att ta den för honom. I alla fall inte så länge det var godis kvar i den. När godiset var slut, och det tog en bra stund, då fick jag ta den och då hade den andra rullat lite för nära de väggar vars tapeter vi provsmakat häromdagen, så den vågade jag inte röra, för häromdagen när vi kom för nära, då råkade jag putta till ett 15 cm högt marsvinsstaket som vickade ner på min nos. Det var ju inte skoj, så jag lät den vara en stund, i alla fall tills frestelsen att försöka ta leksaken blev för stor. Då smög jag fram försiktigt så att inte staketet skulle märka att jag kom, och kanske skulle jag hinna ta den innan staketet hoppade på mig. Det lönade sig. Jag lyckades försiktigt med nosen att putta bort leksaken från väggen, utan att staketet anföll mig ! Sedan kunde Wille och jag leka med den en bra stund. Plötsligt hördes mattes och Lillhusses steg i trappan. Fort fram till dörren, men på lite avstånd ändå. När den öppnades ville jag så gärna gå fram och hälsa på båda två, men en blick från Wille höll mig lite lugn, i alla fall länge nog för att låta matte se att vi faktiskt inte hade bitit på något annat idag medan hon var bort en stund, utom de leksaker hon gav oss. De hade roat oss ett tag så tiden gick väldigt fort.

När matte först checkat att allt var ok, utan att hälsa på oss så satte hon sig ner på golvet. Hon var jätteglad på rösten och busade en hel del med oss och gosade massor med oss. Lillhusse hjälpte till han också ! Åhhh vad härligt det kändes. Jag blev så glad över att jag gjort matte så glad, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen i min iver att hälsa, pussa och leka med henne och lillhusse.

När hon så tagit av sig skor och så, då blev det GODISREGN !!!!!!! JiIpppeiiieee ! Mums överallt mums, och när det började ta slut, då kom en näve till !!! Vad glad jag blev tänk om det kunde vara så här varje gång matte kom hem när vi varit ensamma !!!!

Sedan gick vi ut en sväng. Det var skojigt.

Av Hector - 20 juni 2010 23:30

Idag var vi hos Puffy och Caddy. Husfolket där hade visst problem med datorerna så de ville ha lite "experthjälp" av Husse. Han är tydligen duktig på sådant, jag fattade inget, men husse gjorde husfolket glada genom att få fart på deras apparat. Medan busade vi med Puffy och Caddy. Det var mycket roligare. Det blev en del promenader också, både med husse och med andra folk som hörde till husfolket. En hel massa hundar fanns det runtomkring dem, men jag fick inte hälsa på alla, bara på några av dem.

Skoj hade vi i alla fall.

Av Hector - 20 juni 2010 15:00

Byracka fick jag heta. Varför då, tja inte helt säker, men jag gissar att det berodde på att jag "råkade" (med Willes hjälp) tugga sönder en del av en katalog, när matte, husse och lillhusse gick ut en sväng.

Det blev inte så populärt hos övriga flockmedlemmar.

Matte hon åkte till jobbet och då fick jag och Wille sitta bakom galler och utanför flocken, för lillhusse och husse satt och myste i soffan framför TVn, men vi fick inte vara med. Det var inte skoj kan jag ju berätta.

Nåväl, det var bara att finna sig i situationen och "gilla läget" som mellanhusse brukar säga.

Av Hector - 19 juni 2010 23:30

En liten bildkavalkad över våra skojiga dag.

Men först en bild från mattes väg till bussen. Matte fotade de här blommorna efter 22 på kvällskvisten.

Tala om att det är ljust länge. Matte säger att det märks att det snart är midsommar !


  


Nea och Aylen har ju varit här och busat med oss. Eftersom matte jobbade och Mellanhusse inte är hemma så var det bara Lillhusse och husse hemma med oss 4 hundar. Vi hade jätteskoj, men det var nog lite jobbigt ibland för husse. Vi var ju dubbelt så många hundar som husse är van vid.




  


Matte kom hem från jobbet och luktade jättespännande om en kasse hon hade med sig. Men jag fick inte smaka av det hon hade där, och inte heller de andra 3. I alla fall inte förrän Nea och Aylen hade fått skjuts hem i vår privata taxi.

När Nea och Aylen åkt hem då blev det dock lite festmat för vår del, alltså Wille och min. Matte serverade en härlig blandning av Räkpaj, Citronkyckling, Sallad och Tårta. Mums vad det var gott. En klar fördel med mattes och mellanhusses jobb, ibland blir det mat över och har vi tur så får vi smaka av den.

Efter den måltiden då lade vi oss nedanför TV soffan där matte och husse satt. Hon och husse delade på lite chips, men först hade de lagt undan lite till Lillhusse som sov, och sedan även delat ut chips med valfri dryck (pärondryck) till mig och Wille. Det var både mysigt och jättegott.


  


Efteråt blev jag väldigt trött och somnade nästan genast då mina chips tog slut. Men vad gjorde det, jag hade ju haft en härlig dag !


  

Av Hector - 19 juni 2010 11:48

Jag just det Grattis till alla mina brorsor och syrror som blir 4 månader idag ! Snart ni gör vi världen osäker !

Hoppas ni alla får en härlig dag ! Jag ska i alla fall se till att få min dag bra så mycket jag kan !!!!!




Av Hector - 18 juni 2010 13:30

Idag hade Wille något konstigt för sig må ni tro. Matte hade godis i handen och lockade med sig Wille när hon promenerade runt i vårt stora vardagsrum.

Hon höll godiset en bit framför Willes nos och sedan fick Wille gå slalom mellan mattes fötter, och för varje steg så gav hon honom godis.

Lite sotis blev jag allt så jag puttade lite på mattes ben för att se om jag fick vara med jag också, och eftersom hon inte hindrade mig så följdes Wille och jag åt i slalom mellan mattes fötter. Vi tog ett steg i taget.

Efter en stunds träning så blev det fler och fler steg. Till sist gick vi slalom, nästan bredvid varandra Wille och jag, i fem hela steg med matte, som visserligen fick gå rätt bredbent men som bjöd oss på godis och beröm. Det var skojigt och det var gott !

Sedan fick jag vänta en stund utanför dörren, medan hon tränade lite mer med Wille. Jag ville ju vara med och leka, men jag satte mig väntade, lite klagande gnällåt blev det väl.

Sen fick jag komma in i vardagsrummet.

Matte ställde sig bredbent och lockade fram mig till hennes hand med godis. Sedan backade hon med godis i handen, och jag följde med. Det var jätteskojigt. och godis blev dte ju en del. Mums !

Efter det ställde sig matte mitt emot mig och höll godis i handen. Jag försökte sitta fint, för jag trodde det var det hon menade, men det var det visst inte för jag fick inte godiset då. Sedan försökte jag med att lyfta en tass, men inget godis, så försökte jag lägga mig, inget godis, då ställde jag mig upp och backade bort från matte, DÅ fick jag godis. Sedan provade vi det en gång till. Jag försökte lite annat, men när inget godis kom, då ställde jag mig upp igen och backade från matte, DÅ var det godisregn och en massa beröm.

Sen provade matte en gång till, och först försökte jag sitta fint, när inte det gav mig godis, då ställde jag mig upp och backade bort från matte. DÅ blev det återigen godis och bus.

Då slutade vi leka, och jag blev jättesnopen, bara sluta sådär, just när jag tror jag fattat ! Jag hoppas vi leker den leken fler gånger. För det var skojigt, riktigt skojigt !

Av Hector - 18 juni 2010 10:00

Jodå, jag tog med matte på en förmiddagspromenad idag med. Jag hade rätt bråttom ut, inte för att det var dags för toabesök, utan mer för att jag bara ville ut en sväng. Men jag satte mig snällt och väntade trots att jag tyckte matte var väldigt seg idag ! Men så småningom hade hon fått på sig skorna och vi kom ut.

Den första jag råkar på var schäfertiken som jämt skäller ut oss.

Idag skällde jag tillbaka och bad henne sluta låta så arg, för jag hade inte gjort henne något. Men hon fortsatte skälla fast hon och hennes husse gick iväg åt ett helt annat håll än vad matte och jag var på väg. Jag brydde mig inte så värst mycket, men det var inte utan att raggen reste sig på min rygg, jag blev ju rädd när hon skällde så fruktansvärt argt. Men när matte lockade på mig med en glad och pigg röst så lade sig raggen snart ner igen, matte fanns ju där som tur var.

Sedan fick jag syn på en ny kompis på avstånd, det var en cocker spaniel som var svart, grå och vit. Han sa inte så mycket utan han bara tittade på mig och viftade på svansen där han satt i sin mattes knä på en av terasserna.

Vi gick vidare på vår promenad, och snart fick vi syn på Gizmo igen, grannens svartvita katt ni vet. Han kom nästan ända fram och hälsade, men så dök det upp en annan katt från en annan plats, och då blev Gizmo avbruten och reste ragg mot den andra katten. Strax efteråt gick de åt varsitt håll igen, eller rättare sagt den andra katten gick åt ett annat håll medan Gizmo stod kvar ett tag med rest ragg. När vi strax efter kom förbi Gizmos hem så kom han nästan ända fram och hälsade. Men han  var lite avvaktande.

Väl hemma igen så busade jag och Wille en stund, inann matte delade ut våra tuggben så vi kunde tugga på dem en stund. Det var gott.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards